Alamat Majelis :
Jalan Syekh A Somad Lorong Kemartan 22 ilir Palembang
Belakang Universitas Bina Husada

Senin, 29 April 2013

7 Jenis Wajah Mayat Di Dalam Kubur

7 jenis wajah mayat di dalam kubur:

1.Mayat yang mukanya berpaling dari arah kiblat. Itulah petanda bahwa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah. Syirik ini jangan buat main-main, dosa yang paling besar dalam Islam.Kekal dalam nerakaselama-lamanya.

2.Mayat yang mukanya berbentuk babi . Itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan sholat lima waktu, tidak menjaga sholat lima waktu. Lalai dalam sholatnya.Sesungguhnya sholat dapat mencegah diri dari melakukan perbuatan kejidan mungkar. Perbuatan keji dan mungkar ini banyak. Berduaan di tempat gelap, minum arak, berjudi sahaja.Tak tutup aurat juga perbuatan keji.Bayangkanle sejak dari baligh lagi kawan-kawan tak pernah tutup aurat, berapa banyak dosa yang telah dikumpulkan.Siksa api neraka amat pedih. Wahai…Kalau kawan-kawan mau tahu bagaimana rasa 1/70 api neraka kawan-kawan cuba sentuh ujung jari kawan-kawan dgn api, macam mana rasanya ?

3.Mayat yang kepalanya menjadi batu yang hitam legam. Itulah mayat yang semasa hidupnya durhaka kepada kedua orang tua.

4.Mayat yang perutnya buncit dan meletup. Itulah mayat yang semasa hidupnya suka makan harta yang haram.Harta yang haram banyak contohnya. Antaranya mencuri, Merampok, korupsi., dan lainnya.

5.Mayat yang kukunya mengcengkam dan meliliti seluruh tubuhnya. Itulah mayat yang semasa hidupnya suka berkelahi, mengatai orang dan mengumpat orang.

6. Mayat yang keluar mata air dari kuburnya dan air itu baunya lebih busuk dari bangkai.  Itulah mayat orang yang suka makan riba'.

7.Mayat yang wajahnya tersenyum. Itulah mayat yang semasa hidupnya berilmu dan beramal soleh.


Note: Kisah ini diperoleh dari kaset ceramah "wajah mayat" oleh Ustz. Kazim bin Elias.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Admin
Silahkan Pilih
Login